Even een weekje duiken - Reisverslag uit Zaandijk, Nederland van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu Even een weekje duiken - Reisverslag uit Zaandijk, Nederland van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu

Even een weekje duiken

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 April 2012 | Nederland, Zaandijk

Het is koud, en ik heb helemaal niks met kou...dus waarom zoek ik de warmte niet op? Dat is wat ik me in februari afvroeg. En al twee jaar lang roep ik dat ik graag naar Egypte toe wil om te duiken, dus daarom heb ik geboekt.

Deze keer niet met het vaste reismaatje (en dit jaar ook mijn 'baas', tussen aanhalingstekens omdat..ja naja laat maar) maar met Tessa. Tessa heeft afgelopen zomer haar duikbrevet gehaald in Griekenland en die kan dus ook mooi mee om te gaan duiken. Na wat rond gekeken te hebben op internet, op een koude feb-avond een duikreisje van een week geboekt naar Egypte, Hurghada om precies te zijn.

We verblijven daar in het Hotel Three Corners Triton Empire Inn. Alleen voor het ontbijt gekozen aangezien we overdag toch de hele tijd op pad zullen zijn.

Het plan is om een aantal dagen te gaan duiken bij duikschool Funny Divers (op aanraden van de tante van Tessa). Maar we hopen natuurlijk ook nog iets van de Egyptische cultuur te zien en zullen vast wel wat uitstapjes boeken.

Waarom duiken in Egypte?
- Het is een relatief goedkoop reisje
- Water is lekker warm (niet geheel onbelangrijk
- Staat bekend om zijn goede duikplekken
- En ik hoop nu toch echt een keer zij aan zij met de dolfijntje te kunnen duiken, iets wat tot op heden nog niet helemaal gelukt is.

Nog 2,5 week en dan gaan we er even lekker tussenuit!

Groetjes vanuit Zaandijk
Nathalie xxx

  • 09 April 2012 - 10:07

    Tamara:

    Wat gaaf! Ben helemaal niet jaloers;-). Geniet ervan, veel plezier!

  • 09 April 2012 - 10:10

    Ans :

    wat lekker er even tussenuit en ik weet al weer zeker dat mijn kleinzoon Kevin nu een beetje jaloers is hahahaha heel veel plezier en we volgen je weer met veel plezier Ans en Klaas

  • 09 April 2012 - 10:21

    Louis:

    Heerlijk!!!
    Maak wel weer lekker veel foto's!!

  • 09 April 2012 - 10:34

    Braatjes:

    Wat heerlijk zeg. Precies het juiste moment om te gaan want wij zijn er in mei geweest en toen was het er veel te warm. Ik hoop veel te lezen en foto's te zien.
    Lapland was trouwens geweldig.
    Jullie horen het nog.

    Groetjes en een dikke kus
    De Braatjes

  • 09 April 2012 - 10:34

    Braatjes:

    Wat heerlijk zeg. Precies het juiste moment om te gaan want wij zijn er in mei geweest en toen was het er veel te warm. Ik hoop veel te lezen en foto's te zien.
    Lapland was trouwens geweldig.
    Jullie horen het nog.

    Groetjes en een dikke kus
    De Braatjes

  • 09 April 2012 - 10:40

    Sonja:

    Toe maar daar gaat ze weer, nu ik zo naar buiten kijk heb je helemaal gelijk lekker naar de warmte.
    Hoop voor jullie dat je de dolfijnen echt tegen gaat komen. De foto's zien er niet slecht uit, zou er een bed bij geplaatst kunnen worden? Grapje, ik weet het ik snurk dus mag niet mee. Het aftellen is begonnen weer iets lekkers om naar uit te kijken.

  • 10 April 2012 - 10:20

    Corine:

    Neem John mee, hij is er bekend! Van luxe hotel tot hutje in de woestijn.
    Gegarandeerd veel lol.......

    Alvast veel plezier. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zaandijk

Nathalie

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 'Jong geleerd is oud gedaan' Na het bezoeken van vrienden in Australie 2003 helemaal de smaak te pakken! Met paps en mams mee geweest de wereld rond, en sinds 2008 oud genoeg om mijn eigen weg te gaan. Al veel gedaan, maar nog veel te weinig gezien! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 52012

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Japan & China

22 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

Cambodja & Thailand

26 April 2012 - 03 Mei 2012

Egypte

13 Oktober 2011 - 22 Oktober 2011

New York

24 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Indonesië, Sulawesi

13 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

Panama & Costa Rica

03 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Filipijnen & Maleisië, Borneo

Landen bezocht: