Rode zee en droge woestijn - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu Rode zee en droge woestijn - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu

Rode zee en droge woestijn

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

30 April 2012 | Egypte, Hurghada

Hoi allemaal,

Eigenlijk moet ik bij het begin beginnen, wat ik eigenlijk niet wil maar toch doe. Het begon allemaal bij het inchecken op Schiphol, toen ik erachter kwam dat ik het paspoort van me vader mee had en niet van mezelf. Een van de pluspunten van het wonen in de Randstad. Papa & mama gebeld die ons net hadden afgezet om het paspoort om te ruilen. Gelukkig allemaal goed gekomen en na een vlucht van 6 uur aangekomen in Hurghada. Daar werden we opgewacht door de reisorganisatie en zijn met een busje bij ons hotel afgezet. Enorme kamer, schoon en cool...prima dus.

Onze eerste dag op verkenningstocht gegaan. Allereerst naar de duikschool Funny Divers op de hoek van de straat, op aanraden van de tante van Tessa. Daar meteen onze pakken gepast en spullen bij elkaar gezocht voor de volgende dag. Daarna boodschappen gedaan aangezien we een koelkastje op onze kamer hebben. Maar dat is nogal wat hoor. Geen woord gelogen over de mannen die maar al te graag je aanspreken en wat aan je willen verkopen. Zoektocht naar de supermarkt gestaakt en maar wat flessen water in het hotel gekocht. Om 14:00 een afspraak met Yassar om de excursies te boeken. Een naar Luxor, een naar de woenstijn en een snorkeltour voor de laatste dag. Daarna hadden we zin om af te koelen bij het strand/zwembad. Dit hotel heeft ook een resort verderop...100 meter om precies te zijn, daar kan je met een busje naartoe gereden worden maar dat gaat ons te ver dus na 3 min lopen aangekomen in het resort en heerlijk gelegen.

YES daar gaan we...lekker duiken. Met een pick-up naar de haven gereden. Daar aangekomen kunnen we niet geloven wat we daar zien! Een enorme boot met een keuken/huiskamer en een enorm groot dek om aan je kleurtje te werken. We voelen ons even als miljonairs. Om de ochtend goed te beginnen springen de dolfijnen voor onze boot uit, daar ook te water gegaan maar ze waren al weg. Wel andere mooie dingen gezien. Prima lunch aan boord en de tweede duik verliep goed. Voldaan terug en in het resort nog even bijkomen van de duiksport ;) Was leuk, maar nog niet voldaan.

Duikdag twee, op naar onze jacht en naar de volgende duikstek. Prachtig koraal deze duik met grote scholen vissen. EN DAN.....komt er opeens een groep van 7 dolfijnen op ons af zwemmen. Zwemmen om ons heen en zijn erg nieuwsgierig. Eentje zwemt er over mijn hoofd, maakt een koprol en blijft me een tijdje aanstaren. Je kan niet gillen onder water maar ik deed het wel! De dolfijnen spelen en zwemmen nog wat en gaan dan verder. Tessa en ik zwemmen naar elkaar toe pakken elkaars handen en we weten allebei dat dit een geweldige ervaring was! Op de boot kon de stemming natuurlijk niet beter. Ook de tweede duik was erg mooi, vooral een grote groep Lionfish, heel bijzonder.
Die middag wel naar de supermarkt gegaan en boodschappen gedaan voor vandaag.

Vanmorgen om 03:15 wakker geworden en om 04:00 met ontbijtbox van het hotel opweg naar Luxor, een rit van 4 uur door de woestijn, en verder helemaal niks!
Begonnen in de Vallei van de koningen (toepasselijk op koninginnedag) en daar tombes bekeken. Daar ook nog een souvenier gekocht voor in mijn letterbak, van 120 Pond naar 40 Pond, prima gedaan dus. Voor de grap zei ik dat ik jarig was en kreeg er nog iets bij, die smoes ga ik vaker gebruiken! Door naar Hatshepsut BLOEDHEET! Maar heel indrukwekkend. Lunch en toen door naar de tempel van Luxor. Die was erg groot. Ondanks we midden in een zandstorm zaten was het erg mooi. Misschien maar goed ook, want in de volle zon zou het niet uit te houden zijn. Daarna de busreis van 4 uur weer terug. Je begrijpt wel dat we gebroken zijn. En morgen op naar de woestijn, bikkels die wij zijn!

Uitgebreid verslag krijgen jullie thuis, we zijn kapot, gebroken, moe, oververhit, stoffig maar vooral voldaan!

Zonnige en zanderige groetjes uit Hurghada/Luxor

Nathalie Xxx

• 01 Mei 2012 - 07:37

Papa En Mama:

Hoi pop, Blij dat we gisteravond wat van je hoorde. Vooral dat verhaal van de dolfijnen vinden we mooi. Zie je dat ze meer zijn dan een gewone vis: het zijn intelligente zoogdieren. Veel plezier in de zandbak en we wachten op het volgende verslag.

xxx

• 01 Mei 2012 - 08:15

Braatjes:

Wat super om te lezen. Dat verhaal met die dolfijnen. Ook wij hebben dat meegemaakt, 20 jaar geleden.
    Je weet niet wat je meemaakt.
    Geniet meiden!!

groetjes
    De Braatjes

• 01 Mei 2012 - 11:21

Oma En Opa Boschman:

Ademloos alles gelezen.

Duikfoto,s erg leuk !

We wachten het volgende verslag af, of anders wel thuis !

Warme groet, .

• 01 Mei 2012 - 19:47

Laura:

Vind ik leuk!! Nog heel veel plezier meiden! xxxx

• 02 Mei 2012 - 09:00

Tamara:

AAAAAAHHHHHH!!!!!! Wat gaaf zeg van die dolfijnen! Klinkt super allemaal, geniet van wat er nog gaat komen want ook dat wordt een topper volgens mij!

Verslag uit: Egypte, Hurghada

Nathalie

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 'Jong geleerd is oud gedaan' Na het bezoeken van vrienden in Australie 2003 helemaal de smaak te pakken! Met paps en mams mee geweest de wereld rond, en sinds 2008 oud genoeg om mijn eigen weg te gaan. Al veel gedaan, maar nog veel te weinig gezien! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Actief sinds 12 Juni 2009
Totaal aantal bezoekers 52029