Verplicht winkelen in New York.... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu Verplicht winkelen in New York.... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu

Verplicht winkelen in New York....

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

17 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi allemaal,

De afgelopen dagen hebben we het erg druk gehad, net als alles hier in de stad. Maar ik zal even bij het begin beginnen...

Donderdag 13-10
Vroeg in de morgen met een taxi naar Schiphol gereden. Tijdens het inchecken viel het woord standby bagage, maar daar reageerde wij verder niet op. Eerst een vlucht naar Lissabon en vanaf daar door naar Newark. Op Newark aangekomen tassen gehaald bij de bagageband, teminste de tassen van oma en mama. Die van papa en mij waren nergens te bekennen. En melding gemaakt bij Continental Airlines. Tsja verder konden we er niks aan doen, dus lekker naar het hotel.

Vrijdag 14-10
Helaas geen koffers deze morgen. Maar dat houdt ons niet tegen. We zijn naar Times Square en Broadway gelopen. Wat gebeurd er daar veel om je heen zeg! Heerlijk om een trap gezeten en alleen maar om ons heen gekeken. Later op de dag met de metro naar Chinatown en Little Italy gereden. Lekker door de straatjes gelopen en genieten van het zonnetje. Op de terugweg door de wijk Soho gelopen. De winkelwijk van New York met de leuke prijsjes. In de winkel van Converse heb ik mij nog kunnen beheersen, maar bij Desiguel is de eerste aankoop gedaan.

Zaterdag 15-10
Lokatie van de tassen: onbekend.
Weer mooi weer en dus de perfecte dag om naar Central Park te gaan. Deze dag was er erg druk omdat er een soort Dam tot Dam loop aan de gang was voor het goede doel. Lekker door het park gelopen en opzoek geweest naar filmlokaties. Ohja! We hebben een New York City Pass aangeschaft. Ideaal! Alle bekende plekken en tours kun je onbeperkt doen nadat je de pas hebt gekocht. Daarom ook maar het Metropolis Museum ingegaan.... gewoon omdat het kan! Vanuit het museum langs de Apple Store waar letterlijk heel wat appels lagen. Dit i.v.m. het overlijden van Steve Jobs. In de namiddag 5th Avenue afgelopen en de dure winkels alleen van de buitenkant en niet van de binnenkant bekeken. 's Avonds vond er op Times Square een demonstartie plaats en wij stonden er middenin! Boven ons vloog een helicopter en we zagen onszelf live op CNN via de schermen op Times Square, hoe vet!
Met de NYC-pass nog even Madame Tussaud bezocht.

Zondag 16-10
Nog steeds geen tassen.
Met de watertaxi ons Downtown laten varen. Daar uitgestapt en naar de plek gelopen waar het 10 jaar geleden allemaal is gebeurd. Het 9/11 memorial. Twee grote tsja...wat is het eigenlijk...putten, zwembaden, waterval, fontijn achtig. Twee precies op de plekken waar de gebouwen hebben gestaan. In de rand staan alle namen gegrafeerd van de overledene. Op de achtergrond worden de twee nieuwe WTC alweer gebouwd, en ik kan je vertellen... die zijn alweer behoorlijk hoog aan het worden. Ik kan het wel vertellen, maar dit moet je gewoon zelf zien (misschien op de foto's?). Naast het memorial nog een museum over deze dag... hier vind je niet alleen de namen, maar ook de foto's, en dat maakt het ineens een stuk afschuwelijker als je er ook gezichten bij krijgt. Terug met de watertaxi voor het eerst oog in oog gestaan met Lady Liberty....ja ook dat is indrukwekkend :) Maar van de week gaan we er echt heen, dus dan meer daarover.
's Avonds naar the Empire State Building. Eerst naar de Skyride (een film waarbij je stoel mee beweegt). En dan, in de lift naar verdieping 86, en die gaat hard! binnen ongeveer 25 sec zit je zo hoog. En als je dan op het dak staat en het in het donker verlichte New York ziet, voel ik me weer een rijk mens!!!! Maar dat was nog niet alles, dit was met de NYC-pass gratis, dus een upgrade gekocht voor de hoogste verdieping, net onder de naald, verdieping 102. BAM! Vet hoog :) en ook dit moet je zelf zien.

Maandag 17-10
Nee die tassen zijn er nog niet.
Verplicht winkelen op kosten van Continental Airlines en mijn verzekering. H&M binnen gelopen en daar me slag maar geslagen...winkelt heel makkelijk als het niet jouw geld is :P Maar wel vermoeiend, daarom 's middags fietsen gehuurd en rond gereden in Central Park.
Nu weer terug in het hotel... net gebeld... Ze hebben bevestigd dat onze tassen aangekomen zijn in Newark en vannacht zullen ze naar ons hotel gebracht worden! Goed nieuws, want langzamerhand begonnen we ons wel zorgen te maken....
Maar we juichen niet te vroeg, we wachten morgen af.

Tot zover dit verhaal, volgende keer de andere dagen.

Zonnige groetjes vanuit New York,

Nathalie
Xxx

• 18 Oktober 2011 - 05:22

Tamara:

Op het tassenverhaal na klinkt het fantastisch! Geniet van de rest van jullie tijd daar!

• 18 Oktober 2011 - 06:45

Karin!:

Tjeetje wat een verhaal weer zeg! Enhh wat hebben jullie al veel gezien en gedaan! Hoe vind oma het? Volgens mij loopt die met een big smile door New York. Nou geniet en maar lekker en tot gauw! xx

• 18 Oktober 2011 - 07:54

Sabrina:

Voor mij al een hele tijd geleden dat ik daar met paps en mams geweest ben, maar zeker niet minder indrukwekkend dan jij nu beschrijft! Geniet nog met z'n allen!.. :)
    Vandaag is het hier weer zo'n typisch Hollandse "zeik-dag" (regen!)...

groetjes,

je nichtje

• 18 Oktober 2011 - 19:09

Lotte:

Foto's zen er weer erg jaloers makend uit!
    Mijn vader is daar nu ook.. doe je de groetjes aan hem :).
    Vet indrukwekkend die ground zero lijkt me! Have fun!! En hopelijk vind je gauw je tas! X Lot

• 21 Oktober 2011 - 16:15

Braatjes:

Hoi genieters,

Heerlijk om te lezen allemaal. Ik wil toch wel heen met de jongens en Ben, lijkt mij schtterend.
    Wat een tassentoestand zeg. Hopelijk zijn ze er nu.
    Geniet ze nog daar. En weer bedankt voor de leuke berichten.

groetjes
    De Braatjes