'Stand clear of the closing doors please...' - Reisverslag uit Zaandijk, Nederland van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu 'Stand clear of the closing doors please...' - Reisverslag uit Zaandijk, Nederland van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu

'Stand clear of the closing doors please...'

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

23 Oktober 2011 | Nederland, Zaandijk

Hoi allemaal,

Ik zal verder gaan waar ik de vorige keer gebleven ben.

Dinsdag 18-10
De tassen zijn na 5 dagen gearriveerd!
Een prachtige heldere en warme dag! Met de ferry naar New Jersey gevaren. Vanaf daar de boot gepakt naar Ellis Island. Dit is een eiland in de haven van New York en New Jersey dat eind 19e en begin 20e eeuw dienst deed als grenspost voor aankomende nieuwe immigranten die zich in de Verenigde Staten wilden vestigen. Vanaf daar op een andere boot gestapt naar het Vrijheidsbeeld. Ze stond er prachtig bij met een zonnetje in het gezicht en een strak blauwe hemel. Hier waren we erg blij mee zodat we een mooie foto konden maken voor onze fotomuur. Rondje om haar heen gelopen en toen naar boven. Vanaf hier hadden we ook een mooi uitzicht over de skyline van NY. 's Avonds de dag afgesloten bij Bodies... the Exhibition

Woensdag 19-10
Onze eerste en ook meteen de laatste dag met regen. Maar dat was geen probleem, we wilde nog een aantal dingen binnen doen. We zijn begonnen bij het American Museum of Natural History. Normaal gesproken ben ik niet zo'n museumganger, maar dit was echt tof. Verdiepingen vol fossielen van alle beesten die je maar kunt bedenken, o.a. de grote tentoonstelling op verdieping 4 van de dino's. Vanaf daar zijn we gesplits. Mama en oma winkelen en papa en ik naar CSI the Experience. We hadden verwacht dat iemand ons de snufjes van het vak zou vertellen, maar dat was niet het geval. Me moesten zelf naar een PD en de zaak oplossen. Erg leuk! Het was nog maar 19 dagen open, erg rustig, dus we mochten ook nog een tweede zaak doen.

Donderdag 20-10
Wall Street, de straat waar het draait om de cijfertjes. Even doorheen gelopen en om ons heen gekeken. Toen was het eindelijk zover... winkelen in New York voor ons plezier. Niet alleen wij, maar ook papa heeft z'n best gedaan.

Vrijdag 21-10
Gebouwen dag! Begonnen bij Grand Central Station. Het centraal station van New York, ook dit is weer een erg mooi gebouw. Vanaf daar doorgelopen naar de Public Library. Voornamelijk om te zien of hier de film 'Day after Tomorrow' is opgenomen, we denken van wel :) Van de week 's avonds op the Empire State Building gestaan, vandaag met daglicht New York bekeken van the Rockefeller (en ander behoorlijk hoog gebouw). Jammar dat het bewolkt was. Nog even genieten van Times Square by Night en terug naar het hotel voor ons laatste nachtje.

Zaterdag 22-10
Tassen ingepakt ontbeten en uitgecheckt. Maar nog niet naar het vliegveld, we hebben nog een toetje. Deze morgen krijgen we nog een rondleiding door de tvstudio's van NBC, super leuk om dat nog even gezien te hebben. Maar helaas is het dan tijd om weer terug naar huis te gaan... :(

Heerlijke maar drukke dagen gehad. We hebben het erg getroffen met het weer en alles kwam uiteindelijk goed met de tassen. Kortom een geslaagde trip!

Groetjes Nathalie
Xxx

• 24 Oktober 2011 - 20:46

Tamara:

Toffe trip! Hoe vond je oma het?