Kyoto & Hirishima - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu Kyoto & Hirishima - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu

Kyoto & Hirishima

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

24 Juli 2013 | Japan, Kyoto

Hoi allemaal,

Met de bullettrain richting Kyoto gesjeesd! En in slechts 2 uur arriveerde we 450 km verder in de stad Kyoto. Na deze reis weten wij in ieder geval zeker dat Japanners toeristen niet zullen oplichten. Vlak voor wij de bus in wilde stappen, kwam er een vrouwtje aangerend met 10 yen (0,70 cent) die wij teveel hadden betaald voor het buskaartje. En van een fooi willen de Japanners al helemaal niks weten, de 3 yen wisselgeld werd rennend achter ons aangebracht op straat.

Als echte Hollanders in Kyoto een fiets gehuurd om tempels te bezoeken. Aangezien er bijna geen fietsen zijn, wordt er van je verwacht op de stoep te fietsen. Ja papa en mama, eat your heart out! Met fietsen die niet al te licht trapte en in 37 graden door de stad gefietst. God, wat had ik een heimwee naar mijn Vespa!!! Ondanks dat het zweet van mijn rug naar mijn naat liep, toch wel genoten van de mooie tempels. Dit is Japan die ik ken uit de reisgidsen.

We hebben geluk, deze dagen was het Gion festival, één van de grootste festivals in Japan. Wat precies de geschiedenis is achter dit festival moet ik nog maar eens opzoeken, maar het was erg sprookjesachtig. Bij 2 belangrijke tempels zij honderden lampionnen opgehangen. Ik kan het wel uitleggen, maar de foto's brengen het beter over.

Na lang twijfelen heb ik toch besloten om vanuit Kyoto een dagtrip te maken naar Hiroshima. De stad waar op 6 augustus 1945 de eerste atoombom werd gegooid. Deze aanslag heeft tot december 1945 140.000 mensen het leven gekost. En vandaag de dag sterven mensen aan de gevolgen van de stralingen in de vorm van kanker.

Maar voordat ik een bezoek breng aan het Peace Memorial Park vaar ik eerst met een pond naar Miyajima, een eiland voor de kust van Hiroshima. Bij aankomst zie ik hem al staan, de meest gefotografeerde poort van Japan, de O-torii Gate. Hier kom ik ook de eerste bussen vol toeristen tegen. Maar ik begrijp het wel want dit was ook weer een magische plek. Prachtige tuinen, indrukwekkende tempels, mooie beelden, stromende beekjes en absolute rust. Ik ben even in een tempel gaan zitten waar niemand anders was. Zittend op een kussentje kijk ik door een typisch openstaand Japans schuifdeurtje naar buiten waar ik uitkijk op een tempel omringd met bomen met verschillende kleuren. En dan besef ik, ik zit in Japan en hoe vet is dat?!
Ik had hier graag nog wat langer rondgelopen, maar ik moest ook weer de laatste trein terug naar Natasaja hebben in Kyoto.

Bij het Peace Memorial Park aangekomen, loop je als eerste langs 'Atomic Bomb Dome'. Nadat de bom de hele stad in 1 keer heeft weggevaagd, was dit één van de weinige stukjes wat is blijven staan. In het park brand een vuur wat pas zal doven als alle atoomwapens zijn vernietigd. Als afsluiting ben ik naar het museum geweest waar je de meest verschrikkelijke verhalen leest en foto's ziet.
Na een lange en intensieve dag, voldaan terug gereisd naar Kyoto.

Gister zijn wij aangekomen in China, Beijing. En dat was even schakelen. De organisatie, behulpzaamheid en beleefdheid van Japan zij ver te zoeken in China. We kunnen zeggen dat we terug zij in het echte Azië.

Zonnige groetjes vanuit Beijing!
Nathalie xxx

  • 24 Juli 2013 - 19:03

    Yvonne Smit:

    Naatjeeee!
    Als ik je verhalen zo hoor, denk ik dat ik Japan ook maar aan mijn lange lijst van 'landen die ik ooit wil bezoeken' moet toevoegen. Het klinkt echt heerlijk! En heel erg bijzonder dat je naar Hiroshima bent geweest, dat zal ook wel shockerend zijn!
    Die giga-high-speed-trein klinkt ook interessant! Dat zou ik ook wel een keertje willen proberen. En dan zit je zo alweer in China joh! Nou, ook weer veel plezier daar gewenst! Lekker weer in het hectische Azie, haha! Ook leuk ;)
    Hier in NL heb ik trouwens alleen nog maar in m'n korte broek gelopen, maar het is plakkerig!! Gedsiederrie, dat valt toch wel even tegen. 's Nachts doe ik geen oog dicht --> nog steeds een jetlag en ik mis de airco, haha!

    Veel plezier en groetjes aan Natas!
    xxx Yvonne

  • 24 Juli 2013 - 22:10

    Braatjes:

    Hoi Nathalie en Natas,

    Wat een schitterende verhalen zeg... Hessel wil al jaren naar Japan en nu hij dit leest
    wil hij zeker.
    Wij vertrekken vrijdag naar Italie (Rome en Sardinie) maar... we blijven jullie verhalen lezen
    en volgen hoor.

    Veel plezier nog,

    Ben, Yvon, Tieme en Hessel

  • 25 Juli 2013 - 09:59

    Antoinet:

    Hi Nathalie,
    What nice to read your stories.
    You should become a writer or reporter. Working for Lonely Planet would be something for you or you start writing your own travel book. You are a very good story teller.
    Have fun and keep posting your adventures.

  • 27 Juli 2013 - 16:17

    Laura:

    Naatjeee!!!! Zijn jullie al wezen stappen daar?;)
    De clown was vet gezellig vorige week en vanavond weer natuurlijk... Zonder jou en Tes, maar ik hou stug vol!

    Ik zie je volgende report tegemoet:D:D:D Klinkt weer heerlijk allemaal, maar we zijn niet anders gewend natuurlijk.

    Xxxxxxxxxxx Veeeeel plezier nog en kusjes aan Natas en de Chinezen

  • 27 Juli 2013 - 22:03

    Amy:

    Nathalie!! Jaaa ik heb ze toch gelezen hoor je mooie reisverslagen! Japan klinkt echt indrukwekkend! :D mooie vakantie desination voor ook op ons lijstje! Nog veel plezier :) (pssst ik ben al aan het aftellen voor lowlands, heb er echt veel zin in! Zo leuk dat je mee gaat) groetjes aan natas! Xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 'Jong geleerd is oud gedaan' Na het bezoeken van vrienden in Australie 2003 helemaal de smaak te pakken! Met paps en mams mee geweest de wereld rond, en sinds 2008 oud genoeg om mijn eigen weg te gaan. Al veel gedaan, maar nog veel te weinig gezien! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Actief sinds 12 Juni 2009
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 51973

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Japan & China

22 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

Cambodja & Thailand

26 April 2012 - 03 Mei 2012

Egypte

13 Oktober 2011 - 22 Oktober 2011

New York

24 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Indonesië, Sulawesi

13 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

Panama & Costa Rica

03 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Filipijnen & Maleisië, Borneo

Landen bezocht: