De reis naar de Filipijnen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu De reis naar de Filipijnen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu

De reis naar de Filipijnen

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

06 Juli 2009 | Filipijnen, Manilla

Laat ik beginnen bij het begin...

Nadat we door de douane bij Schiphol waren gelopen, zelf de eerste voorzorgmaatregel genomen: een leuke waaier gekocht (oh pap, je geurtje heb ik ook meegenomen).

De vlucht van Amsterdam naar Kaula Lumpur was lang maar uiteindelijk te doen. We hadden genoeg keuzes uit films, maar we hebben alleen maar geslapen. Op Kuala Lumpur zouden we 4 uurtjes later weer vertrekken. Net nadat iedereen bij de gate was, werd bekend gemaakt dat het nog 4 uur zou duren, wel kregen we lunchbonnen.
De tweede vlucht duurde ook nog 3,5 uur plus een extra rondje boven Manila.
Aangekomen onze bagage opgehaald, en meteen doorgelopen om te kijken of we die avond meteen door konden vliegen naar Bohol, maar helaas was de vlucht al vol. We werden geholpen door een man van een bureau die tickets voor de volgende ochtend had geregeld. Ook konden we boven het kantoor een kamer krijgen (3 min lopen van de terminal). Snel wat gegeten en lekker snel gaan slapen.

In de bloedhitte wakker geworden en naar de terminal gelopen.De vlcuht duurde maar 50 min, en al snel stonden we op Bohol. Vanaf daar met weer een andere variant van de tuktuk naar Alona Beach gecrossed. De chauffeur zet ons af bij een soort resort. Beide hadden we er een hard hoofd in, maar voor slecht 9 euro p.p met zwembad, strand en een leuk kamertje waren we al snel overgehaald (zie foto's)
Snel in onze zwemkleren geschoten en op het strand bijgekomen van de lange reisdagen. Ons eerste echte vakantie avond gevierd met een cocktail op het strand :D

Vanmorgen werden we wakker gemaakt door geklop aan de deur. Ze wilde de kamer schoonmaken (niet wetende dat het al 11 uur was). Ontbeten en weer terug naar de kamer om duikscholen uit te zoeken(het regende namelijk). Helaas speelde de lange reisdagen weer op, en zijn we allebei weer in een diepe slaap gevallen. Na 3 uur wakker geschrokken en naar de duikschool gelopen. Donderdag beginnen we voor onze Padi Open Water. Wel kregen we alvast ons theorieboek mee van maar 250 blz.... ach eitje toch? Verder krijgen we ook theorielessen, 5 zwembad duiken en 4 zeeduiken.
www.sea-explorers.com

Hoe het duiken ons zal vergaan lezen jullie de volgende keer!

Groetjes vanuit Alona Beach
xxx

• 06 Juli 2009 - 11:41

Yvonne:

Hee naatje,
    Dus je hebt wel een beetje last van een jet-lag? Ach, dat is voor het eind van de week vast over. Ben benieuwd hoe de rest van je vakantie gaat verlopen. En vooral benieuwd naar die duilessen. Mijn mama komt trouwens uit Mangatarem in de provincie Pangasinan, dat ligt op het hoofdeiland Luzon ;) weet je dat ook weer! :P

Liefs,
    Yvonne

• 06 Juli 2009 - 11:55

Natasja Spackler:

Nou nou, dat ziet er goed uit. Dat wordt vast een top- vakantie!

• 06 Juli 2009 - 11:57

Sonja:

He moppie,
    Zo de reis zit erop en nu lekker uitrusten. Nou uitrusten dat zal niet lukken eerst even 250 blz. uit je hoofd leren.
    Daar heb je de hele dag de tijd voor.
    Geniet donderdag van je eerste duik.
    Kusjes,
    Mama

• 06 Juli 2009 - 12:08

Cees:

Hoi pop,

Leuk om wat te kunnen lezen en zien hoe het met je gaat. Volgens mij zit geest achter het derde raam van links,aan de onderkant. Wel en nu maar beginnen met studeren uit het PADI boek. En denk erom: altijd door blijven ademen in je automaat en als je die niet hebt je mond openzetten.

Veel plezier,
    Papa.

• 06 Juli 2009 - 13:26

Braatjes:

Hoe is het mogelijk gister dacht ik ineens ojee Nathalie vergeten te bellen om haar en geweldig vakantie toe te wensen en zie hier de eerste mail alweer binnen. Wat een reis he, vind je het gek dat je helemaal bij moet komen. 250 bladzijden, zijn ze wel helemaal lekker?? Nou leuke bezigheid voor onder de palmbomen. We hopen snel weer iets van jullie te horen,

groetjes
    De Braatjes

• 06 Juli 2009 - 15:47

Karin:

Hallo Nathalie!!
    Nou de lange reis weer gehad dat scheeld weer he,bestond er maar zo'n knopje en dat je er dan gelijk op de juiste plek stond he!!
    En ben je net klaar met stage en school ga je gelijk weer beginnen met leren en nl. ook nog in het Engels zeker!!
    Jullie hebben er zin in,maar doe voorzichtig met die flessen en je oren hoor!!
    Ik wens jullie veel plezier en ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's.
    Groetjes Karin

• 06 Juli 2009 - 20:12

Azadeh:

Hey Lieverd,
    Ik ben helemaal vergeten om je te bellen en afscheid te nemen, maar goed je bent nu alweer aan de andere kant van de wereld. Heel veel s7 met je duiklessen. Ik volg je verhalen.
    Dikke kus

• 08 Juli 2009 - 15:14

Karin "van Het Dok":

Lukt het met het leren? Joh bij die 250 bladzijden staan ook lekker veel plaatjes ;-)! Morgen de eerste duik. Veel plezier! Kamer ziet er goed uit!
    Groetjes, Karin

• 09 Juli 2009 - 21:34

Lotte:

Hey lieve Naat,

Jammer dat we elkaar niet meer hebben gezien voordat je weg ging. Kwam helemaal door mij. Al dat gewerk.. niet eens goed voor een mens :P.

Heel veel plezier daar en ik zal je verhalen weer trouw volgen!
    X