Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

21 Juli 2009 | Filipijnen, El Nido

Hoi allemaal,

Na het behalen van ons duikbrevet zijn we de volgende dag op bezoek geweest bij de Tarsier (het lijkt op een aapje, maar dan heel klein met hele grote ogen). Eigenlijk zijn ze gewoon lelijk haha!
Het plan was om meteen door te gaan naar onze volgende bestemming, maar vanwege het weer zijn er deze maand een aantal boten geannuleerd. Daarom hebben we onze plannen moeten wijzigen.

Vanaf Bohol met de boot naar Cebu. Van Cebu met het vliegtuig naar Palawan. En op Palawan een busreis van 9 uur naar het plaatsje El Nido... en toen waren we eindelijk op onze eindbestemming.

Onze eerste dag hier in El Nido hebben we heel rustig aan gedaan, na al dat reizen hadden we wel recht op een dagje hangen en lezen. Tijdens het lezen hoor ik opeens 'Gadverdamme' uit onze hut komen. Heel rustig komt Natasja vertellen dat er een gigantische spin over haar voet liep in onze badkamer :O Gelukkig wilde een man hem verwijderen.

De volgende dag zijn we wezen eiland hoppen. Het heeft erg veel weg van Halong Bay in Vietnam. Grote rotsen die uit de zee komen met daarom frisse groene begroeiing. Op iedere plek sprongen we van de boot het water in om even lekker te kunnen snorkelen. Onze lunch kregen we op een klein strandje. Aan het eind van de middag werden we gedropt op een strand. Een heel strand voor onszelf.... want.... die nacht hebben we geslapen op een onbewoond eiland. In een rieten hutje mop plastic ligbedden zouden we de nacht door gaan brengen. Maar eerst tijdens de zonsondergang hebben we genoten van het Robinson gevoel. Onze gids heeft nog voor ons gekookt en heeft zich toen terug getrokken in zijn boot. We werden moe en zijn richting ons hutje gelopen. Op het trappetje verbaasde het ons... op de veranda keken we onze ogen uit... en binnen in de hut wisten we niet meer wat me moesten zeggen.... miljarden mieren liepen overal!!! We hadden een mierenparketvloer en mierenbehang in onze hut. Als mummies hebben we ons in een laken gewikkeld, en hopen dat de mieren die nacht niet met ons aan de loop gingen.

De nacht verliep minder lekker dan in een gewoon bed, maar ach.. we vonden het natuurlijk wel heel stoer dat we het gedaan hadden.
Het eiland was niet geheel onbewoond, er liep daar namelijk een kat rond. Zo'n magere kat had ik nog nooit gezien!!! Is ook niet zo heel gek als een kat op een klein onbewoond eiland woont waar bijna nooit iemand komt. Met de tranen in mijn ogen keek ik naar het beestje... dit kan ik natuurlijk niet achter laten. Dus hup mee de boot in, mee naar het vaste land. Daar aangekomen heb ik het beestje naar een plek gebracht waar alle toeristen komen eten. Een strand met veel restaurantjes en slaapplekken.

Vandaag onze laatste dag hebben we ons laten droppen op een eiland en hebben lekker gelegen en gesnorkeld. Helaas begon het in de middag te regenen.

De volgende keer plaats ik de foto's en filmpjes... want de stroom viel uit, dus kon de camera niet opladen.

Groetjes vanuit El Nido

Nathalie
x

• 22 Juli 2009 - 12:06

Sonja:

Zo Robin son,

Zwemvliezen weggespoeld maar wel een kat van een onbewoond eiland meegenomen. Goed werk hoor! Hij zal daar (op het vaste land naast restaurantjes) meer eten vinden dan op een eiland waar niemand is.

Je moet wel geduld hebben met reizen maar dat moet dan maar, alles klinkt erg relaxed lijkt mij erg lekker.

Ik hoop dat je de foto's en filmpjes snel kan plaatsen....
    Wij gaan morgen weer rijden en nu op naar Frankrijk, toch nog de bergen in.

Heel veel plezier nog en nu snel op naar Borneo en misschien nog Brunei.

Liefs, mama

• 23 Juli 2009 - 18:47

Opa Bosch:

Hallo darlingen, alles even doorgelezen...wat een avontuur zeg ! Slapen op een onbewoond ( nou onbewoond..., de mieren en de kat ) eiland..

Leuk hoor ! Wij hebben een fijne vacantie gehad in Frankrijk/ Bergtochten gemaakt en gefietst tussen de wijnen...

Pa en moe zijn vanmiddag vertrokken...na bezoek aan tandarts...maar je vader heeft pillen mee..

Hopen gauw de apen te zien van Borneo...maar pas op...je bent al eens eerder door een aap aangevallen..
    en toen was je vader met zijn rugzak in de buurt..

Veel plezier meiden enne...pas goed op mekaar. Liefs, oop en oom Bosch.

• 26 Juli 2009 - 08:01

Azadeh:

Hey Naat,
    Ik ben net terug van een heerlijke vakantie. Ik zie dat jullie je nog goed vermaken. Leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken.
    XXXjes

Nathalie

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 'Jong geleerd is oud gedaan' Na het bezoeken van vrienden in Australie 2003 helemaal de smaak te pakken! Met paps en mams mee geweest de wereld rond, en sinds 2008 oud genoeg om mijn eigen weg te gaan. Al veel gedaan, maar nog veel te weinig gezien! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Actief sinds 12 Juni 2009
Totaal aantal bezoekers 51986