De onderwaterwereld van Borneo - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu De onderwaterwereld van Borneo - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu

De onderwaterwereld van Borneo

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

07 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi allemaal,

Alweer het laatste reisverslag van deze vakantie.

Aangekomen in Semporna zijn we naar de duikschool Scuba Junkie gelopen. Daar hebben we geinformeerd om een aantal duiken te maken. Het was erg druk dus de eerste 2 dagen hebben we gesnorkeld. Wel voelde we ons een beetje de sukkels van de boot, aangezien alle andere lekker gingen duiken. Maar na 2 dagen lekker kunnen snorkelen en lunchen op 1 van de mooiste eilanden die ik heb gezien, mochten we duiken.

De eerste dag was het wel weer even spannend, hopen dat je nog weet hoe het moet. Maar zodra we in het water lagen ging het prima. Deze dagn 3 duiken gemaakt, waarvan 1 duik een aparte ervaring was. Er stond namelijk een hele sterke stroming en wat je ook deed je ging erin mee. De visjes schoten dus voorbij, samen met nog 8 schildpadden.

De tweede dag was net zo leuk als de eerste dag. De derde en onze laatste echte duikdag was een topper van een afsluiter. Die dag ook een onderwatercamera gehuurd om even vast te leggen hoeveel verschillende soorten vissen we tegen komen. Het zicht werd ook met de dag beter. Ook de laatste dag meer dan 10 schildpadden gezien, murene, soort inktvissen en nog veel en veel meer. Deze 13 duiken waren een prachtige afsluiting van onze vakantie.

Omdat we de laatste 3 dagen zo erg genoten hebben van het duiken en de sfeer die erbij hoort, is de beginnende terugreis nu even een tegenvaller.
Gister zijn we van Semporna terug naar Kota Kinabalu gevlogen. Vandaag vliegen we van Kota Kinabalu terug naar Manila in de Filipijnen. Morgen van Manila naar Kuala Lumpur. En die nacht van Kuala Lumpur weer terug naar Amsterdam.

We zijn het allebei eens dat we deze vakantie zeer geslaagd kunnen noemen. De 2 hoogtepunten: duiken en de Orang Oetangs waren een geweldige ervaring.
Zowel de Filipijnen als Meleisie zijn meer ontwikkeld dan de andere Aziatische landen, maar de mensen zijn nog steeds overal even vriendelijk.
De Filipijnen was moeilijk te bereizen omdat het allemaal eilandjes zijn waar je heen moet vliegen. Maar als je opzoek bent naar witte stranden en een mooie blauwe zee kom je daar prima aan je trekken.
Borneo... we dachten in die 2 weken al heel wat te kunnen doen. Maar nu we hier weer weg gaan, hebben we gemerkt dat hier nog veel meer te zien en te doen is. Zeker een plek om nog een keer terug te komen. Dan zal ik alles weer zo over doen + nog veel meer.

Wij gaan zo weer naar het vliegveld en gaan we verder met onze vliegmarathon.

Tot snel!

Nathalie
xxx

• 07 Augustus 2009 - 08:19

Lotte:

Aaah dat was het dan. Zo te lezen heb je erg genoten. Mooi afsluitverhaal zo.
    Goeie reis terug en ik zie je in Nederland!
    X Lot

• 08 Augustus 2009 - 16:37

Sonja:

Zo schatjes dat was het dan alweer maar ik ben toch weer blij om je zondag weer terug te zien.
    Ben erg benieuwd naar je avonturen en foto,s.

Wij zijn ook weer terug van onze tweede vakantie maar deze was helemaal top en dit maal zonder heel veel kiespijn.

Tot over 12 uurtjes tot zo.

Je moeder

Nathalie

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 'Jong geleerd is oud gedaan' Na het bezoeken van vrienden in Australie 2003 helemaal de smaak te pakken! Met paps en mams mee geweest de wereld rond, en sinds 2008 oud genoeg om mijn eigen weg te gaan. Al veel gedaan, maar nog veel te weinig gezien! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Actief sinds 12 Juni 2009
Totaal aantal bezoekers 51985