Hoge gebouwen en mooie plekjes - Reisverslag uit Santa Fe, Panama van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu Hoge gebouwen en mooie plekjes - Reisverslag uit Santa Fe, Panama van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu

Hoge gebouwen en mooie plekjes

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

19 Juli 2010 | Panama, Santa Fe

Hoi allemaal,

Het is alweer een week geleden dat wij zijn vertrokken vanaf Schiphol. Na een reis van 24 uur kwamen we s´avonds aan bij ons hostel. Meteen lekker naar bed gegaan. In dit hostel kan je iedere ochtend zelf je pancakes bakken. Het was wel weer even wennen om in een warm land rond te lopen. Panama stad wordt het Miami van het zuiden genoemd. Al snel begrepen we waarom, overal hoge toren flats en het bouwen gaat in een rap tempo door. Hoe slecht dit ook mag overkomen, al snel hadden we door dat we behoeften hadden aan een shopping centre met airco en macdonalds. Deze hebben we gevonden en daar de middag lekker rond gelopen.

Je kan niet in Panama zijn geweest zonder het Panama kanaal te hebben bezocht. De volgende middag met de taxi naar één van de sluizen gereden. De hele dag door zie je grote containerschepen voorbij komen. Ook nog een kort filmpje gekeken over het kanaal in een soort bioscoop en langs de tentoonstelling gelopen.

De stad zelf is niet veel, daarom zijn we naar San Blas afgereisd. Na een reis in een 4x4 wagen van 2,5 uur, over stijlen wegen met heel wat bochten, kotsmisselijk aangekomen om vervolgens in een bootje te stappen. Dit bootje bracht ons naar een eiland met enkele bamboehutjes. In ons hutje stonden twee bedden in het zand, en dat was het. Het sanitair was ook heel bijzonder. Een muurtje van bamboe en een kraantje waar je onder kon douchen. In eerste instantie denk je bij jezelf: ach ik douche wel een keertje minder. Maar als snel merk je als je staat te douchen in de openlucht met palmbomen boven je hoofd, dat dit één van de mooiste douches zijn waar we onder zullen staan. Op het eiland zijn wij in de relaxmodus gegaan en deden niet meer dan lezen, slapen, eten, zwemmen en yatzee. Een klein tripje naar een ander eiland gemaakt. Op dit kleine eiland, wonen rond de 2000 mensen en alles was zeer primitief. Het was erg jammer dat wij daar niet mochten filmen en of foto´s mochten maken. Daar kregen we vers gebakken broodjes, net boven het kampvuur vandaan...heerlijk...

Na twee dagen op het eiland te hebben gezeten zijn we door gereisd naar Santa Fé. Dit is een klein dorpje in centraal Panama wat in de bergen ligt. ´s Avonds koelt het hier lekker af en we slapen in een super leuk hostel. Vanuit de hangmatten op het terras, hebben we prachtig uitzicht op dit berggebied.

Gister zijn we als echte wandelaars een wandeling gaan maken (papa en mama mogen trots op mij zijn). Aan het begin van de wandeling deden we erg ons best om onze schoenen zo netjes en droog mogelijk te houden, maar tervergeefs. De wandeling bracht ons bij een waterval waar we heerlijk konden zwemmen, maar dan moesten we wel eerst de rivier oversteken. Maar eenmaal met onze voetjes in het water, lagen we heerlijk om de stenen naast de waterval te genieten van de omgeving. En dan zeggen wij altijd tegen elkaar:
´Zie de wereldkaart voor je, zoem in op Panama, en bedenk dat wij nu op een prachtig stukje zitten, wat zijn wij een stel bofkonten´.

Vandaag lekker een luier dag, en aan het eind van de middag lopen we nog even met onze kamergenoten naar een rivier om wat te gaan zwemmen. Morgen trekken wij verder richting de jungle.

Zonnige groetjes vanuit Santa Fé
Nathalie Xxx

• 19 Juli 2010 - 17:38

Natasja:

We zijn zeker een stel bofkonten!!! :-))

• 19 Juli 2010 - 17:55

Sonja En Cees:

Het klinkt allemaal heel mooi en basic. We zijn trots op je dat je een wandeling hebt gemaakt, zie je wel je gaat het gewoon weer leuk vinden.
    Fijn om weer wat van jullie te horen.
    Wij hebben onze eerste beer gezien en weet je waar? Op de camping dicht bij onze tent. Nog heel veel plezier in de jungle.
    Liefs papa en mama.

• 19 Juli 2010 - 18:46

Braatjes:

Hoi meiden,

Wat een droom zeg die vakantie. Die douche alleen al! We genieten weer volop mee. Heerlijk!
    Groetjes en een dikke kus van de Braatjes

• 19 Juli 2010 - 21:34

Anita:

Hoi dames

nou genieten maar he.
    leuk om zo alles mee te mogen maken.
    mooi douche.

xxx anita

• 19 Juli 2010 - 23:30

Azadeh:

Hoii,
    Je vermaakt je weer heerlijk, lees ik. Geniet er van. Heb je zeker verdiend na al die verslaggen....hahaha
    Dikke kus

• 20 Juli 2010 - 06:36

Karin:

Hay meiden!
    Nou dit is weer genieten he!
    Wat een verschil alleen,eerst die foto van zo'n grote haven,bij het kanaal,en dan de hostel met bedden in het zand en zo'n douche....geweldig hoor!!!
    enhh Nathalie gaat wandelen en je vader en moeder zien gelijk beren!!
    jajaa
    Nou wij gaan vrijdag naar gewoon Italie dus tot later!!
    liefs Karin!

• 20 Juli 2010 - 16:22

Yvonne:

Hey Naat!
    Ik was al aan het wachten op je eerste berichtje. En daar is ie dan! Het klinkt allemaal weer geweldig. Het eerste deel dacht ik: Heh? Nathalie in een stad? Dat is weer iets heel anders. Maar gaandeweg las ik alweer dat je tussen de mooie natuur inclusief palmbomen en watervallen zit, dat is weer de vakantie waar ik je van ken.. hihi!
    Wanneer ga je beginnen met duiken? Ik kijk uit naar je vervolg-verhalen =)

Veel liefs!
    Yvonne