Tarzan en Jane - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu Tarzan en Jane - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Nathalie Boschman - WaarBenJij.nu

Tarzan en Jane

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

03 Augustus 2010 | Costa Rica, Monteverde

Hoi allemaal,

Ik was gebleven dat wij aan waren gekomen in Tortuguero. Die avond zijn we naar het strand gelopen met een groep opzoek naar schildpadden die hun eieren kwamen leggen op het strand. Precies waar wij het strand opliepen was er een schildpad van ongeveer 1. meter zijn honderd eieren aan het leggen. Vervoglens moest het beest zijn eieren begraven wat nog 3 kwartier duurde. Langzaam verdween hij de zee in.

De volgende ochtend om 6 uur in een kano gestapt. We hebben over de rivier gevaren en veel leguanen, vogels, een otter en kaymannen gezien. Even snel een punt banaenbrood gehaald en weer het moterbootje in terug naar het vaste land. We zijn die dag doorgereisd naar de hoofdstad van San Jose om daar een tussenstop te hebben voor onze reis richting La Fortuna.

In La Fortuna aangekomen zijn we als gekke naar een hostel gerend die een zwemhad had, geen plaats meer in een dorm, maar wel in een tent, haha dus Nat en Nat met z'n tweeen in een tent, ging prima. 's Ochtends stokbrood gehaald en voor de tent opgegeten, hoe Frankrijks is dat...
Aan het eind van de middag naar de vulkaan Arenal gereden, alleen zagen we helemaal niks, alleen maar mist. Na een kleine wandeling komen we uit bij het uitzichtspunt, waar de vulkaan zichzelf even snel laat zien, en dan weer verdwijnt. Weer in het busje gestapt naar een hot spring resort waar we eerst naar een lopend buffet werden gebracht. Het eten zag er niet lekker uit, en eigenlijk hadden wij helemaal geen zin om te eten, wij wilde meteen die lekkere warme hotsprings in... Daarom een bordje gepakt en meteen naar de tafel gelopen met alle toetjes. Toetjes naar binnen gewerkt en snel de hotsprings in. Het is te vergelijken met het tikibad, alleen waren de baden van 36 - 67 graden.
Natasja heeft de volgende dag een paardrijtocht gedaan, daar had ik geen zin in, ik was toe aan een dagje bij het zwembad. 's Avonds wat gegeten met een groep Nederlanders uit het hostel.

De volgende ochtend met een jeep - boot - jeep ons naar Monteverde laten brengen. Hier hebben we een canopytour gedaan. Maar het was niet alleen via kabels naar beneden glijden, ook een vrij val van 15-20 meter en de tarzan swing! En die tarzan swing was echt wel het leukste. Je werd vastgemaakt aan een lang touw aan de boom, en van een hoge toren springen, om vervolgens als Tarzan of Jane tussen de bomen te slingeren. Ik ga zo even proberen of ik wat foto's en filmpjes kan plaatsen.

De volgende dag hier en daar wat spierpijn, maar dat weerhoudt ons er niet van om deze ochtend om half 7 een ochtend wandeling te maken door een cloud forest. De gids was erg schattig en liet ons allerlei vogels en plantjes zien.

Morgen vertrekken we richting de kust om te gaan duiken. Dan gaat onze laatste week van start.

Een bewolkte groet uit Monteverde,
Nathalie Xxx

• 02 Augustus 2010 - 22:43

Nathalie Boschman:

Filmpjes plaatsen is gelukt, die van de Jane swing is vet!!!!

• 03 Augustus 2010 - 11:36

Amy:

Leuke adventures allemaal weer! Ben echt jaloers! (Ben helaas nu aan me laatste 15 weken van me studie begonnen en ben nu alweer aan vakantie toe!).

Nog veel plezier! Ik spreek je weer als je terug in NL bent.
    xo Amy

ps. je weet Nathalie dat je toch een keertje mee moet paardrijden he' ;) je komt er niet onderuit!

• 03 Augustus 2010 - 15:54

Sonja:

He jane, hoe is het ermee? Die val is me wat als jij al een gil geeft dan had ik het waarschijnlijk niet meer gehad en het in mijn broek gedaan.
    Wij zijn ook weer terug van onze 6 daagse trip uit het regenwoud erg mooi.
    Geniet van jullie laatste week en vandaag lekker duiken. Veel plezier we spreken elkaar.
    Mama

• 04 Augustus 2010 - 12:47

Oma Bosch,:

Geweldig wat ik weer lees en zie. Voor ons is het al genieten om naar jullie beelden te kijken.
    Nog een week... groet !

• 07 Augustus 2010 - 19:48

De Braatjes:

Hoi meiden, nog geen 24 uur terug van Kreta en heb alle reisverslagen verslonden. Heerlijk om de Jane swing te zien. Het is wel weer een bijzondere trip hoor. Ik zal Tieme en Hessel morgen even alles laten zien en lezen. Ik hoop zo dat die 2 van ons dat ook later allemaal gaan doen. Jullie kunnen trots zijn op jezelf.

Dikke kus en geniet van jullie week dan doen wij dat namelijk ook weer.

Groetjes
    De Braatjes

• 08 Augustus 2010 - 09:14

Corine:

Zo te lezen hebben jullie het erg naar het zin. Heerlijk hoor.
    Wij vrijdag weer terug uit la france. Een fantastische vakantie gehad. Enne dat paardrijden....... ben jij nou familie van mij???? hahahah Het wordt nu hoogtijd dat je een keertje op Lynn gaat rijden. Dat gaan we natuurlijk filmen hahah.
    Nou, nog veel plezier en tot snel.
    kus uit assendelft

Nathalie

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 'Jong geleerd is oud gedaan' Na het bezoeken van vrienden in Australie 2003 helemaal de smaak te pakken! Met paps en mams mee geweest de wereld rond, en sinds 2008 oud genoeg om mijn eigen weg te gaan. Al veel gedaan, maar nog veel te weinig gezien! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Actief sinds 12 Juni 2009
Totaal aantal bezoekers 51993